Terapia cu lumină pentru un somn mai bun

citeste prima parte aici

 

1. Adorm greu

Dificultățile întâmpinate atunci când trebuie să adormiți la momentul dorit ar putea indica faptul că ceasul dumneavoastră biologic este programat la o oră mai târzie decât cea pe care o doriți în programul dumneavoastră. Ați putea utiliza lumina de dimineață pentru a vă ajuta ceasul biologic să se regleze la ore mai devreme și să își mențină ciclul. Un timp petrecut în fața unui aparat pe bază de lumină strălucitoare, după ce vă treziți, de exemplu în timpul micului dejun, vă va da ceasul biologic înapoi și vă va fi mai ușor să adormiți. Un simulator de zori de zi, precum aparatul Bodyclock, cu un semnal luminos care crește treptat pe parcursul ultimelor 30 de minute ale somnului ar putea fi benefic pentru resetarea ceasului dumneavoastră biologic și pentru a vă trezi.

2. Dorm prea mult dimineața

Dormitul prea mult dimineața ar putea indica, de asemenea, că ceasul dumneavoastră biologic este setat la o oră mai târzie decât cea dorită sau că suferiți de inerție extremă a somnului la trezire, care face să vă fie greu să vă treziți. Utilizarea unui aparat Bodyclock, cu care lumina sporește treptat până la intensitatea maximă, pe parcursul ultimelor 30 de minute de somn, v-ar putea ajuta să reduceți simptomele inerției somnului și să vă treziți gradual, precum și să acționați asupra ceasului dumneavoastră biologic.

3. Nu am nicio problemă să adorm, dar am întrerupt somnul/m-am trezit mult prea devreme

Trezirea prea devreme ar putea sugera că ceasul dumneavoastră biologic este programat la o oră mai devreme decât este potrivit pentru programul dumneavoastră. Este posibil să dați ceasul biologic înainte în timp utilizând un aparat pe bază de lumină strălucitoare timp de 30 de minute seara devreme, terminând sesiunea cu cel puțin 1 oră înainte de a merge la culcare.

4. Dorm bine, dar munca mea îmi cere să mă trezesc mai devreme decât aș face-o în mod natural

Dacă trebuie să vă treziți mai devreme decât de obicei, puteți utiliza dimineața un aparat pe bază de lumină strălucitoare, timp de cel puțin 30 de minute în momentul trezirii, pentru a vă da ceasul biologic înapoi în timp. Ca o alternativă, ați putea utiliza unul dintre aparatele Bodyclock cu lumină de trezire, cu care lumina sporește treptat până la intensitatea maximă, pe parcursul ultimelor 30 de minute de somn, pentru a reduce inerția somnului (somnolența și incapacitatea de a acționa în momentul trezirii), lucru care ar putea fi exacerbat de o trezire prea devreme și pentru a vă schimba ceasul biologic.

5. Adorm la diferite ore ale zilei, nu îmi pot stabili un tipar regulat de somn

Un tipar de somn instabil ar putea indica fie că ceasul dumneavoastră biologic primește semnale slabe de lumină de la mediul înconjurător (de ex., în timpul lunilor de iarnă), nefiind, prin urmare, sincronizat în mod stabil cu ora locală, fie că ceasul îi furnizează organismului numai semnale slabe, astfel încât somnul nu este consecvent. Utilizarea unui aparat cu lumină strălucitoare dimineața în momentul trezirii și, din nou, seara devreme îi va transmite ceasului biologic semnale puternice că este răsărit și apus, lucru care va ajuta la reglarea acestuia în mod corespunzător conform orei locale. În plus, utilizarea unui aparat pe bază de lumină strălucitoare în timpul zilei, la locul de muncă, îi va transmite ceasului semnale suplimentare pentru a face diferența între zi și noapte și va spori puterea semnalelor trimise de ceas organismului, stabilizând somnul.

6. Lucrez în ture

Adaptarea completă la un program de lucru cu schimbarea rapidă a turelor (de ex., 2 dimineți devreme, 2 după-amiezi/seri târzii și 2 nopți) nu este posibilă din cauza faptului că organismul dumneavoastră nu se reprogramează instantaneu la un nou ciclu de lumină/întuneric. În astfel de situații, este posibil ca somnul să fie foarte afectat sau scurtat din cauza faptului că trebuie să vă treziți mai devreme decât de obicei sau din cauza faptului că nu sunteți capabil(ă) să dormiți mult în timpul zilei după o tură de noapte, întrucât ceasul nu este adaptat. Astfel, dacă programul dumneavoastră de lucru se schimbă cu rapiditate, poate fi benefică utilizarea unui aparat pe bază de lumină strălucitoare în momentul trezirii sau a unui aparat Bodyclock, indiferent de tura de la momentul respectiv, pentru sporirea nivelurilor de energie și pentru a minimiza inerția somnului în momentul trezirii. Dacă programul turelor se modifică mai lent, atunci ați putea utiliza lumina pentru a vă adapta la fiecare tipar de somn modificat. Pentru a vă adapta la turele de lucru devreme, vă va trebui lumină strălucitoare de dimineață; pentru a vă adapta la turele de lucru târzii, va trebui să utilizați lumină seara pentru a vă da ceasul biologic înainte. Ora administrării luminii și programul de somn ar putea fi date înainte în timp pentru a vă ajuta să vă adaptați la un program de lucru noaptea.

În plus, atunci când lucrați în ture de noapte, poate fi dificil să rămâneți alert(ă) și să dați rezultate bune în timpul nopții, în special spre sfârșitul turei (4-6 dimineața), lucru care ar putea avea consecințe în ceea ce privește siguranța și eficiența. Dacă este posibil să utilizați un aparat pe bază de lumină strălucitoare în timp ce lucrați, de ex., lângă un computer, în spațiile de relaxare în timpul pauzelor de cafea, acest lucru v-ar putea ajuta să vă mențineți starea de trezie și să vă dați ceasul înainte în timp pentru a vă adapta la un tipar de somn în timpul zilei. Totuși, aparatele cu lumină strălucitoare folosite în timpul oricărei ture de lucru vă vor ajuta să vă sporiți agerimea și randamentul, lucru benefic întotdeauna. Este de remarcat faptul că expunerile la lumină strălucitoare nu trebuie să fie continue pentru a avea un efect pozitiv. Sesiunile frecvente și scurte de expunere la lumină pot fi foarte benefice pentru menținerea agerimii și randamentului, precum și pentru schimbarea ceasului.

Dificultățile întâmpinate atunci când trebuie să adormiți la momentul dorit ar putea indica faptul că ceasul dumneavoastră biologic este programat la o oră mai târzie decât cea pe care o doriți în programul dumneavoastră. Ați putea utiliza lumina de dimineață pentru a vă ajuta ceasul biologic să se regleze la ore mai devreme și să își mențină ciclul. Un timp petrecut în fața unui aparat pe bază de lumină strălucitoare, după ce vă treziți, de exemplu în timpul micului dejun, vă va da ceasul biologic înapoi și vă va fi mai ușor să adormiți. Unul dintre aparatele noastre Bodyclock de simulare a zorilor de zi, cu un semnal luminos care crește treptat pe parcursul ultimelor 30 de minute ale somnului ar putea fi benefic pentru resetarea ceasului dumneavoastră biologic și pentru a vă trezi.

Etichete: 

Bodyclock STARTER 30
499 RON

STARTER 30 este aparatul Bodyclock cel mai accesibil, modul ideal de a vă trezi cu ajutorul luminii.

Bodyclock GO 75
599 RON

GO 75 cuprinde o varietate de sunete trezire din care puteţi alege şi care se potrivesc cu lumina, incluzând sunetul specific Big Ben şi un cor al păsărilor care cântă în zori.

Bodyclock ACTIVE 250
699 RON

ACTIVE 250 adaugă opţiuni audio la setările versatile de lumină pentru a crea în dormitor o lumină pentru toate condiţiile.

Bodyclock IRIS 500
1099 RON

IRIS 500 combină aromaterapia cu beneficiile unui răsărit sau apus cu lumină graduală.